Velkommen til Blomsterengen




Blomsterengen er et dagtilbud bestående af 3 afdelinger – Firkløveren – 0-3 år, Mælkebøtten – 3-6 år, og Valmuen – 0-6 år. Vi vil kendes for at være et sted for børn, hvor medarbejdere og forældre altid taler og træffer beslutninger med børnene i øverste kontekst.

De tre afdelinger:

Firkløveren og Mælkebøtten har et forløbsmæssig sammenhæng, mens Valmuen er et integreret tilbud.

Hvis I er nysgerrige ift. at se nærmere på os kan I kontakte os og lave en aftale.

 

Firkløveren er en vuggestueafdeling, med særligt fokus på at udnytte udelivet og naturen som læringsmiljø, vi modtager dagligt ca. 34 børn i alderen 0 til 3 år.

I Firkløveren er der 3 grupper. Billerne, Myrerne og Sommerfuglene.

Billerne og Myrerne er vores modtagergrupper. Det er her børnene starter deres liv i Firkløveren. Her skaber vi rammerne for de yngste og mellemste vuggestuebørn. Antallet af børn på hver gruppe varierer. Grupperne har et bredt samarbejde, og laver aktiviteter i mindre grupper, der tager afsæt i det der naturligt motiverer børnene. Grupperne arbejder ud fra det samme værdigrundlag og de samme læreplanstemaer. Vi deler børnene op, så alle børn tilbydes udviklings- og alderssvarende rammer og aktiviteter.

De ældste børn i Firkløveren er samlet hos Sommerfuglene. Det er hos Sommerfuglene at jeres barn, når det bliver klar til det, indgår i et overgangsprojekt med besøgsdage i børnehaven Mælkebøtten.

Man starter hos Sommerfuglene når man enten er klar til nye udfordringer eller når det giver mening ift. børnefordelingen i huset. Der er et løbende samarbejde mellem grupperne i huset, som understøtter kontinuiteten for børnene, så de oplever glidende overgange mellem grupperne.

Den første tid 

For at understøtte en god start, holder vi en modtagelsessamtale med nye forældre inden deres barn skal starte. Til samtalen drøfter vi alt der kan have betydning for den måde vi skal tage imod jer, selve opstarten samt hvad der skal til for at vi understøtter et godt samarbejde.

I starten prioriterer vi at være få personaler, som dit barn og I skal forholde jer til. Der vil altid være en eller to voksne, der primært tager imod jer/dig og dit barn. Indimellem oplever vi, at barnet vælger en anden voksen, og det får jeres barn selvfølgelig lov til. Når barnet er klar, udvider vi langsomt antallet af voksne I skal forholde jer til.

Dagens gang i vuggestuen

For at jeres barn får den bedst mulige start på dagen, er det godt at I afleverer senest kl. 9.00. Lige omkring kl. 9.00 går vi i gang med formiddagsmaden og holder en lille samling, hvor vi siger goddag til hinanden. Det kan for nogle børn være overvældende at skulle afleveres midt i en samling. Kom derfor gerne i god tid inden kl. 9.00 eller vent til efter kl. 09:30. Så har vi de bedste forudsætninger for at sige farvel til jer, sammen med jeres barn.

Efter formiddagsmad starter de pædagogiske aktiviteter og ture. Når klokken er 10:45 spiser vi frokost. Der serveres enten varm mad eller rugbrød. Du kan se menuen for hver uge i vindfanget. Efter frokost sover de fleste børn en middagslur, men vi tilpasser os det enkelte barns søvnrytme. I middagsstunden leger vi med de børn der sover på andre tidspunkter. Eftermiddagsmaden serveres ca. kl. 14:00. Bagefter skaber vi rammer for fordybelse og leg i hele huset, indtil børnene bliver hentet.

Påklædning

For at vores særlige fokus på udelivet kan blive en god oplevelse året rundt, er det godt hvis I sørger for at tøj, sko, støvler og lignende er i orden til jeres barn. Hver dag når I henter jeres barn er det godt at I sikrer jer, at tøjet i garderoben er klar til næste dag.

Det kræver meget af den lille krop at opholde sig ude. Det er yderst vigtigt, at jeres barn er klædt forsvarligt på. I kan altid søge råd og vejledning hos det faste personale for mere viden om, hvilket tøj der fungerer og holder til udelivet. Det kan være en god ide at have to flyverdragter, to sæt vanter, regnsæt mv, så I ikke er afhængige af, at tøjet skal til tørre til dagen efter.

Anbefalinger til kurven i garderoben

  • 3 par strømper, 3 par bukser, mindst 3 par body/underbukser, 1 trøje og måske en varmere trøje
  • Sutsko
  • Til lidt køligere dage vil et termosæt være en rigtig god ide.
  • Gummistøvler
  • Flyverdragt og langt undertøj til vinteren
  • Årstidsbestemt fodtøj – sko, vinterstøvler, sandaler

Om søvn

Som udgangspunkt forstyrrer vi børnenes søvn så lidt som mulig. Børnene får mulighed for at vågne af sig selv, for at understøtte at de er friske og veludhvilede. Vi afstemmer løbende med jer som forældre, hvis der er behov eller hensyn der kan tilgodese barnet enten her eller derhjemme.

Børnene bliver puttet efter behov. De mindste sover ofte 2 gange om dagen, og de større børn sover typisk en gang midt på dagen.

Vi har barnevogne, krybber, køjesenge, madrasser, dyner, seler, sengelinned og soveposer til hvert enkelt barn, så de har deres eget sted at sove.

Der er babyalarm ved hvert krybberum, og vi tilser løbende sovende børn jf. vores tilsynspligt.

Mælkebøtten er en Skovbørnehave. 

I Blomsterengen afdeling Mælkebøtten modtager vi dagligt ca. 52 børn i alderen fra ca. 2,10 år til ca. 6 år.- vores primære rum er uderummet. Vi anvender hele nærområdet og særligt Vestskoven er vores foretrukne opholdssted. I og omkring Vestskoven har vi ca. 14 baser i alt. På et kort i Mælkebøtten kan du se, hvor de forskellige baser ligger.

Vi anvender baserne alt efter årstid, vejr og vind. Nogle steder er der fx læ for vinden, så basen føles lun på en kold vinterdag, og andre steder er der god skygge til sommerens varme sol. Vi kan altid nås på mobiltelefon, hvis du vil besøge os eller afhente dit barn på en base. Se kontaktoplysninger sidst i folderen.

Vi laver mange forskellige pædagogiske aktiviteter på baserne. Du kan på Tabulex holde dig orienteret om, hvilke aktiviteter fra læreplanen, der har vores fokus lige nu. Vi glæder os til at nyde de mange dage i skoven sammen med jeres barn.

Organisering

Børnene er fordelt på to grupper – Slangerne og Sneglene. Hver gruppe har en ugentlig hjemmedag, hvor vi kan arbejde med vores pædagogiske aktiviteter, hvor vi både kan anvende huset, værkstedet og bålhuset. Tirsdag har Sneglegruppen hjemmedag, og onsdag er det Slangegruppen, der har hjemmedag. Fredag er alle hjemme. Her er der mulighed for at afholde forskellige møder fx med forældre eller i forhold til planlægning. Vi forsøger at centrere alle møder om fredagen, sådan at det ikke forstyrrer vores pædagogiske aktiviteter de øvrige dage.

Om torsdagen deler vi børnene op med udgangspunkt i deres udvikling. Her planlægges aktiviteter der retter sig mod ting, grupperne udviklingsmæssigt er særlig optaget af og kan motivere.

Den ”yngste” gruppe er bl.a. optaget af at inddrage børnene i at lære dagens rutiner og arbejdsgange, så de på sigt kan navigere mere selvstændigt, f.eks. at tage tøj af og på, finde madpakke og drikkedunk i rygsækken, opsøge og modtage hjælp fra enten voksne eller andre børn.

Den ”mellemste” gruppe har et særligt fokus på samspil og forhandling, med afsæt i at kunne komme ind og ud af lege, kunne bidrage til legenes udvikling, og forhandle om det legetøj eller remedier de skal bruge.

Den ”ældste” gruppe har fokus på mere ”skoleforberedende” aktiviteter, såsom at kunne modtage og handle på kollektive beskeder, udvikle personlige- og sociale kompetencer, nysgerrighed og undren. Børnene øver sig i at møde lidt større udfordringer ift. at være i fordybelse, være vedholdende, kunne indgå i forskellige børnefællesskaber og tage initiativer til at indgå i relationer. De får også mulighed for at udvikle faglige færdigheder i form af leg med bogstaver, tal, mønstre, former, mængder, samarbejde, medbestemmelse, og det at indgå i demokratiske processer, mv.

Dagens gang

Jeres barn skal helst være afleveret senest kl. 9.00, da vi gerne vil ud ad døren og i skoven, så vi får så god tid som muligt på basen og til vores pædagogiske aktiviteter. Det er vigtigt, at børnene kommer i god tid, sådan at de kan nå at akklimatisere sig, inden vi skal i skoven. Vi er som regel hjemme omkring kl. 14:00, hvor vi slutter turen af med at spise frugt. Vores frokost spiser vi omkring kl. 11:00, både når vi er i skoven, og når vi har hjemmedage.

Vi er som udgangspunkt ude hele dagen, hele året rundt. Om vinteren tilpasser vi aktiviteterne, så vi kan holde varmen.

Påklædning

For at vores særlige fokus på udelivet kan blive en god oplevelse året rundt, er det godt hvis I sørger for at tøj, sko, støvler og lignende er i orden til jeres barn. Hver dag når I henter jeres barn er det godt at I sikrer jer, at tøjet i garderoben er klar til næste dag.

Det kræver meget af den lille krop at opholde sig ude. Selvom vi laver bevægelseslege og på andre måder hjælper hinanden med at holde varmen, er det vigtigt at jeres barn er klædt forsvarligt på. I kan altid søge råd og vejledning hos det faste personale for mere viden om, hvilket tøj der fungerer og holder til udelivet. Det kan være en god ide at have to flyverdragter, to sæt vanter, regnsæt mv, så I ikke er afhængige af, at tøjet skal til tørre til dagen efter.

I skal også medbringe en turrygsæk. Rygsækken skal kunne spændes over brystet, så den sidder godt på ryggen, den skal kunne indeholde mellem 10-12 liter. Spørg gerne personalet til råds.

Kurven i garderoben

  • 3 par strømper, bukser, mindst 3 par underbukser, 1 trøje og måske en varmere trøje.
  • Til lidt køligere dage vil et termosæt være en rigtig god ide.
  • Regntøj der skal have et vandsøjletryk på min. 8000. Check f.eks. www.hoshammerum.dk
  • Gummistøvler
  • 2 Flyverdragter og langt undertøj til vinteren
  • Vinterstøvler og termostøvler

Børnenes rygsæk

  • Et par bukser et par underbukser og to par strømper der skal ligge i en vandtæt pose.
  • Madkasse, drikkedunk, tøj og andre ejendele skal være med tydeligt navn. Se f.eks. www.navnelapper.dk
  • Frugtpose/boks skal også være med navn og lægges øverst i kurven i køleskabet. Det kan være en god ide med en stofpose til frugt, da det er mere miljøvenligt end en plastpose.

Søvn i Mælkebøtten

Midt på dagen bliver de børn der har brug for det, tilbudt at sove, enten i hængekøje, på liggeunderlag eller i sækkepuder indendørs. Har jeres barn særlige behov, så tag fat i os, så kan vi prøve at imødekomme jeres ønsker og barns behov.

Medinddragelse

For at børnene har mulighed for at øvet sig i, at kunne flere ting på egen hånd, er det en stor hjælp at der står tydeligt navn på alle børnenes ting, både tøj, madkasse, drikkedunk, taske og legetøj. Det gør at vi kan støtte dem i at holde styr på deres egne ting. Børnene opfordres og støttes i at lægge deres ting på plads i garderoben. Her kan der opstå ombytning af tøj, sko mv., og derfor kan det være et god ide, at kigge i nabo garderoberne, hvis noget er forsvundet. Husk at barnet har to garderobepladser. 

Der er en ramme på barnets plads som vi gerne vil have, at I medbringer et portrætbillede til.

Om eftermiddagen må I gerne hjælpe børnene med at få samling på deres ting, så det hænger eller står i deres garderobe. Alt hvad der ligger på gulvet, bliver samlet og lagt i vores glemmekasser der står i indgangspartiet.

 

 

Dagen er struktureret og genkendelig for børnene. Dagen veksler mellem planlagte og spontane aktiviteter i gruppen.  Vi arbejder fortrinsvis med sprogkufferter og dialogisk oplæsning. Af og til går vi en ”sprogtur” i området omkring institutionen. 

I Valmuen har vi et motorikrum på 33m2, som vi benytter flittigt, rummet er udstyret med gulvmåtter, pudemoduler, hynder, en tunnel, musikinstrumenter, risposer, tørklæder m.m. Herudover kan vi sætte forskellige gynger op. 

Musikskolen er et tilbud til alle børn i alderen 2,5-3 år. Vi får besøg af Musikpædagog fra Glostrup Musikskole, der leder aktiviteten og de musikalske lege. Fokus på læringsprocesserne i socialt samspil og turtagning. Gruppen er på ca. 12 børn pr. gang i en periode på ca. 4 mdr. 

Børn og voksne spiser frokost og frugt sammen i mindre grupper. Vi tilbyder middagshvil til alle børn, som har behov for det mellem 12 og 14. 

Vores vision er en del af hverdagen

  • Blomsterengen vil kendes som et hus for børn, hvor medarbejdere og forældre altid taler og træffer beslutninger med børnene I øverste kontekst.
  • Gode dagtilbud bidrager til at børn får et liv, hvor de har mulighed for at forfølge deres mål og drømme.
  • At skabe et aldersintegreret dagtilbud, hvor alle børn bliver inddraget og udfordret ift. zonen for deres nærmeste udvikling.
  • Vi skal sikre alle børns trivsel, læring, udvikling og dannelse. Det gør vi ved at skabe trygge, pædagogiske læringsmiljøer, hvor legen er grundlæggende. Der tages udgangspunkt i et børneperspektiv.

Personlige kompetencer

Vi arbejder hen mod at børnene i Blomsterengen:     

  • udvikler en positiv selvfølelse, med evne til at føle tilknytning og etablere venskaber
  • bliver trygge, tillidsfulde og tolerante 
  • udvikler selvforståelse og initiativer og tør udfolde sig, samt lære egne grænser at kende, og tør vise/udtrykke dem
  • får en positiv og tryg skolestart og er fortrolige med elektroniske medier og kan bruge den til leg og spil, som basis for senere mere systematisk indlæring
  • er inkluderet. Det betyder at vi arbejder for alle børns ret til deltagelse i meningsfulde fællesskaber med andre børn og voksne 

Sociale kompetencer

Vi arbejder hen mod at børnene i Blomsterengen:  

  • udviser empati over for hinanden, samt evnen til tilknytning og sociale færdigheder, så de kan bliver aktive deltagere i Fuglekærs fællesskab
  • kan forstå og samarbejde med andre mennesker, løse konflikter uden brug at fysisk magt – og på en måde, som er acceptabel for alle parter 

Sprog

Vi arbejder hen mod at børnene i Blomsterengen: Bliver stimuleret og støttet i udviklingen af sprog, så de får mod på og lyst til at bruge sproget, blandt andet til at udtrykke viden, holdninger, tanker og ideer og til i dialog med andre at kunne forstå og påvirke deres omverden 

Krop og bevægelse

Vi arbejder hen mod at børnene i Blomsterengen:   Udvikler sig til sunde, aktive og stærke børn, der har lyst til at bruge og udfordre sig selv og omverdenen 

Natur og naturfænomener

Vi arbejder hen mod at børnene i Blomsterengen:     

  • udvikler glæden ved at være udendørs, at færdes på legepladsen, i skoven og følge årstiderne
  • vil undre sig – få viden og få en begyndende forståelse for at værne om naturen 

Kulturelle udtryksformer og værdier

Vi arbejder hen mod at børnene i Blomsterengen:    

  • får kendskab til forskellige kulturelle, kunstneriske og kreative oplevelser, værdier og udtryksformer
  • på forskellig vis bliver præsenteret for elementer af vores kulturelle baggrund, og det værdigrundlag vores samfund er bygget på

 

Meld dig som forældrerepræsentant til Blomsterengens bestyrelse, og få indflydelse på og indblik i dit barns dagligdag. 

Der er valg til bestyrelsen på forældremøde i juni måned.

Halvdelen af bestyrelsens repræsentanter, samt en suppleant vælges hvert år. Medlemmerne vælges for en periode af to år af gangen. 

Som bestyrelsesrepræsentant får du indblik i vores drift og pædagogik, indflydelse på principperne for daginstitutionens arbejde og hvordan budgettet realiseres. 

Bestyrelsen er sammensat af 7 forældrerepræsentanter og 1 suppleant, 2 personalerepræsentanter, samt ledelsesteamet. Ledelsesteamet deltager i møderne uden at have stemmeret. 

Vi holder 5-6 møder årligt. Herudover kan der være ekstraordinære møder ved særlige situationer vedrørende høringssvar eller lignende. 

Vi er som udgangspunkt sukkerfrie i Blomsterengen.

Det betyder at vi til fastelavn, afslutninger mv. servere en rosinbolle/alm. bolle.

Ved forældre arrangementer bliver der serveret kaffe og the samt juice eller vand til børnene.

Fødselsdage fejres med flag og sange og en gave fra institutionen (se fødselsdagspraksis på hjemmeside eller velkomstbrev).

Ved ganske særlige lejligheder, som julefest og sommerfest serveres der kage, eller andet der indeholder sukker.

Bestyrelsen arrangerer, blomstens dag, en sommerfest samt en julefest hvert år. 

Mad og måltidspolitik

Blomsterengen er som udgangspunkt en sukkerfri institution. Vi tilbyder alle børn sund og varieret mad, og institutionen anvender ca. 80% økologiske råvarer i grundkosten. Vi forsøger at lære børnene gode spisevaner. Køkkenassistenten sammensætter maden, så børnene får en stor del af de næringsstoffer, som de dagligt har behov for. Vi følger i øvrigt Sundhedsstyrelsens anbefalinger. Madplaner kan læses på opslagstavler i afdelingerne. 

Vi serverer udelukkende modermælkserstatning, mælk og vand at drikke til måltiderne. 

Det er vigtigt for os, at at måltiderne foregår i et trygt og rolig miljø, derfor er børnene delt op i mindre faste spisegrupper tilknyttet en voksen. Her kan der spises i ro og mag, og vi snakker om maden, og hvad børnene ellers er optaget af.

Hvis barnet ikke tåler særlige fødevarer, skal vi have en lægeerklæring. Fortæl os hvis barnet ikke må få kød eller ikke halalslagtet kød, så tilbydes der alternativt mad

Morgenmad - Børnene bliver tilbudt morgenmad i institutionen, hvis de møder inden 7.45. Morgenmads tilbuddet vil bestå af brød, havregrød, havregryn med rosiner og mælk, rugbrød med smøreost, samt mælk at drikke.

Eftermiddagsmad - Børnene bliver tilbudt frugt, efter sæson, samt et stykke hjemmebagt brød.

Målsætning for forældresamarbejdet

Vores målsætning er skrevet på baggrund af dialoger i forældrebestyrelsen, forældremøde og i medarbejdergruppen.

I Blomsterengen vægter vi et respektfuldt og dialogisk forældresamarbejde højt.

Vi bestræber os på at møde alle forældre på en anerkendende og involverende måde, hvor vi søger dialog om barnets trivsel og udvikling. Dialog i det daglige møde i institutionen, samt ved samtaler som vi indkalder til. I må som forældre meget gerne tage initiativ til en samtale, hvis der er noget der undrer/bekymrer jer.

Alle forældre tilbydes to samtaler i løbet af børnenes tid i institutionen, en i vuggestuen ved overgang til børnehaven og en i efteråret op til næste års skolestart (se barnets gang på hjemmesiden). Mange har flere samtaler, da vi ønsker at dele vores eventuelle undring/bekymring, så snart den opstår. Det er vigtigt for os, at vi hurtigt deler vores bekymring, så vi sammen kan få afkræftet en bekymring, forebygge, eller sætte ind hvis dit barn har det svært.

Vi har et ”mini” forældremøde, ca. hver fjerde måned, for nye forældre i vuggestuen, hvor vi drøfter start, aktiviteter mv., et forældremøde i januar hvor der fortælles om overgangen til børnehaven, samt et fællesforældremøde i maj hvor der er bestyrelsesvalg, samt forskelligt relevant indhold, med oplægsholder, dialoggrupper og andet.

Forældrebestyrelsen har ønsket at vi i forældresamarbejdet i Blomsterengen, fortsat lægger vægt på:

  • At forældrene modtager et brev fra institution ved start, hvor der opfordres til et besøg inden start i institutionen, eller på den nye stue.
  • At nye medarbejdere hilser og præsenterer sig for forældrene.
  • At se forældrene og familien – og ikke kun barnet - i det daglige, fx ved aflevering og afhentning.
  • At der er en bevidsthed om at Aula ikke må erstatte, den personlige kontakt imellem forældrene og medarbejdere.
  • At medarbejderne formår at møde forældrene og barnet der hvor de er, fx ved start i institutionen og i dagligdagen generelt.
  • At medarbejderne i det daglige støtter og hjælper med at overvinde vanskelige situationer/udfordringer ved f.eks. aflevering og afhentning.
  • At medarbejderne videreformidler barnets relationer i daginstitutionen, så forældrene kan understøtte de sociale relationer.
  • At forældrene bliver informeret om barnets kunnen og eventuelle udfordringer.
  • Fastholdelse af faste traditioner, med inddragelse af familien som: blomstens dag, bedsteforældredag, jule- og sommerfest.
  • At ledelsen er synlig - vigtigt at forældre ved hvem de skal henvende sig til og hvem der står for hvad (se under ledelsen på hjemmesiden).

Ønsker til fortsat vægtning og eventuelle nye tiltag til forældresamarbejdet fra små dialoggrupper til forældremødet:

(disse pointer er overvejelser fra de enkelte grupper og kan ikke alle betragtes, som generelt dækkende):

  •  Informationer, dagbog og små fortællinger om barnet i det daglige.
  • Begge parter skal være gode til at give relevant information hvis der er en særlig situation i hjemmet, eller institutionen.
  • Tydelige voksne og tid til dialog og besked til forældrene, hvis der er sket noget i løbet af dagen.
  • En oplægsholder en gang om året.
  • Aldersrelateret ”coaching” ift. hvad barnet har brug for/kan have gavn af lige nu.
  • Information om børnenes dagligdag, aktiviteter, rutiner og struktur b.la. via billeder på Aula.
  • Forældrene skal vise tillid og forståelse og tro på at pædagogerne vil deres barn det bedste.
  • At man som ny forældre bliver lyttet til og taget godt imod.

Overstående ønsker til samarbejdet, er alle pointer, som vi i medarbejdergruppen, bakker fuldt op om (dog besluttes brug af billeder i forældrebestyrelsen).

Det efterfølgende er øvrige pointer, som medarbejdergruppen har vurderet som særlig vigtigt i forældresamarbejdet:

  • Ved barnets start i Blomsterengen, afstemmes forældrenes og institutionens ønsker og forventninger til samarbejdet
  • Vi er fagprofessionelle repræsentanter for institutionen og skal altid være nysgerrige, tillidsfulde, indlevende og vejledende i samarbejdet med forældre.
  • Vi anerkender at alle forældre har de bedste intentioner, og altid ønsker det bedste for deres barn, at alle har forskellige bevæggrunde og forudsætninger for at tænke og gøre som de gør - det er i dialogen, vi skal forstå hinanden.
  • I er de vigtigste omsorgspersoner i barnets liv, I hjælper jeres barn, hvis I viser barnet, at I er trygge ved at aflevere barnet til medarbejderne.
  • Hvis der er noget I ønsker jer, eller som I ikke oplever at medarbejderne gør, så fortæl os om det – alle familier er forskellige, og vi vil så gerne vide, hvordan vi kan hjælpe jer allerbedst.
  • På forældremøder taler vi om forventninger og ønsker til samarbejde – og afstemmer praksis ift. hvad der er muligt og hensigtsmæssigt at ændre.
  • Vi skal gøre det nemt for forældrene, at indfri vores forventninger, ved at have dialog, informere, visualisere mv.
  • Ved kulturelle forskelle skal vi tage teten og byde forældrene ind - fortælle om dansk institutionskultur og være nysgerrige på familiens kultur. 

Ønsker til jer som er forældre i Blomsterengen:

  • At I møder medarbejdere på en anerkendende måde.
  • At I prioriterer tid ved start i Blomsterengen eller overgang til anden gruppe.
  • At I tager initiativ til dialog i det daglige og giver udtryk for underen og nysgerrighed, når det opstår.
  • At I prioritere at komme til de indbudte samtaler.
  • At I hjælper jeres børn, med at holde orden i garderoben og med at finde sutsko, vanter mv., når I mangler dem om morgenen/eftermiddagen.
  • At I løbende opdaterer tlf. nr. mv på Aula, samt holder jer orienteret på Aula og melder sygdom, fri mv. i systemet.

      

    Vi glæder os til at samarbejde med jer

  

 

Daginst. Blomsterengen, daglig leder Michael Krogsgaard Kotschwara

Michael.Kotschwara@glostrup.dk tlf. 2027 2681

 

Afd. Firkløveren, pædagogisk leder Maria Sjøgren

maria.sjogren@glostrup.dk tlf. 9117 0849

 

Afd. Mælkebøtten, pædagogisk leder Irene Videbæk

irene.bendtsen@glostrup.dk tlf. 9117 0868

 

Afd. Valmuen, pædagogisk leder Helle Thillemann

Helle.Thillemann@glostrup.dk tlf. 2042 1325

Afdeling Firkløveren

Telefonnr.: 9117 0849

Email.: daginst.skovager@glostrup.dk

Adresse.: Stenager 191, 2600 Glostrup

 

Afdeling Mælkebøtten

Telefonnr.: 9117 0868

Email.: daginst.skovager@glostrup.dk

Adresse.: Skovsletten 2, 2600 Glostrup

 

Afdeling Valmuen

Telefonnr.: 4346 8510

Email.: daginst.fuglekaer@glostrup.dk

Adresse.: Dommervangen 1-3, 2600 Glostrup

Åbningstider

 

Afdeling Firkløveren og Mælkebøtten

Mandag - torsdag kl. kl. 6.30 - 16.45

Fredag kl. 6.30 -16.00

 

 

 

 

 

Afdeling Valmuen

Mandag kl. 07.00-17.00

Tirsdag, onsdag og torsdag kl. 06.45-17.00

Fredag kl. 06.45-16.30